Tilføjer
karakter
til en forretning
på at investere i en komplet butiksløsning af bæredygtigt tilsnit. Når det kom til belysning, ønskede vi igen det allerbedste. Belysningen skulle være dynamisk, stemningsmættet, raffineret og strømbesparende. Vi fandt den perfekte belysningspartner i Philips, som efter vores mening er den mest erfarne, pålidelige og nyskabende partner i miles omkreds."
– Herman Beldman, teknisk udviklingschef for Jumbo Supermarkets
Et LED-koncept blev løsningen. Vores næste generation af armaturer giver belysning, som føles som dagslys og giver forretningen en atmosfære af et udendørsmarked. Maxos LED blev brugt i gangarealerne med kolonialvarer, hvilket har gjort det nemt for kunderne at finde rundt. StyliD blev brugt til at fremhæve produktgrupper og henlede opmærksomheden på særlige tilbud.
I kasse- og gennemgangsområder blev LuxSpace-downlights brugt til at give personalet god sigt og samtidig sikre, at kunderne føler sig godt tilpas, også når de skal til at forlade forretningen. Til almindelig belysning forbedrer ExactEffect indkøbsoplevelsen med et imødekommende, blændingsfrit skær. I delikatesseafdelingen belyser en række specialfremstillede StyliD Rose-lyskilder kødprodukterne uden at misfarve dem.
Alle mål er nået, og butikken har nu et unikt belysningskoncept, der giver personlighed og gør produkterne endnu mere fristende. Derudover bruger LED-belysningen 25 % mindre energi og kræver mindre vedligeholdelse end installationerne i de andre Jumbo-butikker.